De sollicitatieprocedure begon met het opsturen van motivatiebrief en CV, waarna een 1-op-1 gesprek volgde met de HR medewerker. Hierna mocht ik op gesprek komen bij de afdelingsmanager en als laatste volgt nog een gesprek met de directeur.
Het gesprek met de HR is vrij algemeen qua sollicitatievragen en eerste indruk, terwijl het gesprek met de afdelingsmanager veel dieper in gaat op de daadwerkelijke functie. Dit was dan ook veel meer twee richtingverkeer. Uiteindelijk, of de afdelingsmanager al akkoord gaat of niet, volgt nog een gesprek met de directeur wat uiteindelijk beslissend is of je aangenomen wordt of niet. Dit is een pittig en moeilijk voorspelbaar gesprek, waarbij veel sollicitanten nog worden afgewezen.