De vacature werd mij voorgesteld door het uitzendbureau. Vervolgens mocht ik een voorbeeld case beantwoorden over de mail, ter beoordeling. Deze werd acceptabel geacht, want ik mocht door op gesprek.
Vervolgens kreeg ik dus het sollicatiegesprek met twee dames van Lidl. Er werden eigenlijk nauwelijks vragen aan mij gesteld. Ik heb uiteindelijk meer vragen gesteld aan hen dan andersom. Maar er werd wel goede algemene beschrijving van de functie en wat zij van hun medewerkers verwachten gegeven.
Uiteindelijk kreeg ik van het uitzendbureau te horen dat ik de functie niet had gekregen omdat ik niet genoeg ervaring had in het halen van targets. Vreemd genoeg kwam dit hele onderwerp niet ter sprake in het solliciatiegesprek; er werd me in ieder geval niet naar gevraagd. Wel had ik aangegeven dat ik het juist leuk vond dat ze ergens in een wervingsfilmpje hadden gezegd dat ze juist de klant zo goed mogelijk wilden helpen, en dat de medewerker daar best wat meer tijd voor mocht nemen.
Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd me wel verteld dat een medewerker op de klantenservice bij Lidl verwacht wordt om minimaal 90 cases per dag af te handelen. Misschien heb ik hier niet enthousiast genoeg op gereageerd. Kan ik ook niet echt erg enthousiast over worden.